אני רוצה לעודד בקרב התלמידים שלי את יצר הסקרנות ויכולת החקירה שלהם. לשם כך אני מעונינת להקים "מפעל יצור": משחקירה (משחק+חקירה) פדגוגית ,למשחקי למידה מתמטיים פרי יוזמתם של תלמידים ומורים.
"המפעל" ישלב תחומי למידה רבים בעזרת אמצעי קצה טכנולוגיים ויעניק ללומדים חווית למידה אחרת, מיומנויות של כישורי חיים וכישורי תקשורת, יצירתיות, יזמות, ובעיקר יפתח מוטיבציה וסקרנות.
כדי לתת מענה לשונות בין התלמידים, ולפתח למידה חברתית שיתופית ולמידה והערכה עצמית.
במקום שיעור חשבון סטנדרטי, התלמידים יעסקו לבד או בקבוצה, במחשבה על יצירת משחקים לימודים מהנים שהם מכינים לחבריהם, בהפנינג של יזמות, יצירתיות, למידת חקר ומיומנויות מרובות המתאימות למאה ה21 .
ב"משחקירה הפדגוגית" נפתח פס ייצור בלמידה המפתחת ומשלבת מערך של כישורים ומיומנויות.
את התהליך מלווים המורים, החל מבחירת המוצר, מטרות המשחק, ביצוע סקר צרכנים בית ספרי, כתיבת הוראות, עמידה בתקנים של ייצור ופיתוח של מוצר משחקי, עיצוב מותאם גיל.
כך נשלב בלמידה תכנים מגוונים, וניצור בדרך חווייתית משחקי קופסא, הרכבה, חשיבה ותנועה כתוספת לרפרטואר אמצעי הלמידה.
שם בית הספר |
יישוב |
---|---|
מקור חיים | ירושלים |
תלמידי בי"ס יסודי מקור חיים בירושלים. תלמידים מקסימים, חכמים, סקרנים ויצירתיים שכמו כולם, אוהבים מאוד לשחק.
כל התלמידים בכיתה משתתפים פעילים בשיעור, ניכר שהם נהנים מהמשימות, ומעורבים מאוד בלמידה. למתבונן מהצד, קשה להבחין מי מצטיין בלמידה ומי מתקשה כי כולם משחקים יחד. חלק מילדי הכיתה, לומדים באמצעות משחקי הלמידה החווייתיים שנוצרו במפעל הבית ספרי.
בו בזמן, תלמידים אחרים יוצרים משחקים בעצמם בשיתוף פעולה עם חבריהם, רוכשים מיומנויות רבות, מתוך יצירתיות, דמיון וחשיבה מעמיקה בהכנת משחקים חדשים לגיוון והרחבת הלימוד.
יחד עם הידע הנרכש, התלמידים מסגלים לעצמם גם ערכים חברתיים, העצמה אישית ויכולת למידה עצמית.
כדי שכל ילד ייקח איתו משחק לימודי מהנה הביתה, שהוא היה שותף בהכנתו, אנחנו צריכים אמצעי קצה טכנולוגים מותאמים, להכנת המשחקים המתמטיים.
המורים והילדים יצרו בעצמם, לאחר הנחיה, את המשחק ואת האביזרים הנלווים יוכלו לקחת את המשחקים הביתה, ולשחק עם ההורים בהנאה, יקבלו זמן איכות משפחתי, והכי חשוב,יפרצו את מחסום הפחד ממתמטיקה.
בעזרת המכשירים, הילדים יכינו בעצמם משחקים.
המכשירים הטכנולוגים, ישדרגו את רמת המשחקים, ואת היכולות של המורה לתת מענה אישי מותאם לכל תלמיד.
ציוד / שירות נדרש | כמות | עלות יחידה (כולל מע"מ) | עלות כוללת (כולל מע"מ) |
---|---|---|---|
עט תלת מימד
כמות: 6
עלות יחידה: 252 ₪ |
6 | 252.00₪ | 1,512.00₪ |
מכשיר למינציה
כמות: 1
עלות יחידה: 714 ₪ |
1 | 714.00₪ | 714.00₪ |
מייקי מייקי
כמות: 5
עלות יחידה: 237 ₪ |
5 | 237.00₪ | 1,185.00₪ |
חומרי גלם להדפסה בעט תלת מימיד
כמות: 3
עלות יחידה: 232 ₪ |
3 | 232.00₪ | 696.00₪ |
מדפסת לייזר צבעונית
כמות: 1
עלות יחידה: 1209 ₪ |
1 | 1,209.00₪ | 1,209.00₪ |
לוגיסטיקה | 7% | 372.12₪ | |
סליקת אשראי | 2.925% | 166.38₪ | |
טבלת משאבים | סך הכל: 5,854.50 ₪ |
אין תורמים לעת עתה, היה הראשון!
0 תגובות