אנחנו מאמינים כי לבני הנוער נקודות חוזק ועניין מגוונות ומנסים להציע להם מגוון רב של תחומי למידה אליהם יוכלו להתחבר. קבוצת השטח הפועלת לראשונה בשנת הלימודים תשע"ו היא חלק מתפיסה זו. המחזור הראשון של הקבוצה יהווה פיילוט לפעילות מסוג זה בשנים הבאות. במסגרת הפרויקט הקבוצה נפגשת על בסיס שבועי, רוכשת מיומנויות שטח לצד עבודה על תהליכים של גיבוש קבוצה, העצמה אישית ועמידה בפני אתגרים אישיים. הרציונל העומד מאחורי הקבוצה הוא תפיסת ההתמודדות עם השטח כהזדמנות מיטבית לגילוי משאבים אישיים. קבוצת שטח מזמנת חוויה חברתית ורגשית הנוגעת ברבדים טיפוליים וחינוכיים בצורה עוצמתית. הקבוצה עצמה תהווה את המפתח להשגת יעדים אישיים של התלמידים השונים והשטח עצמו יהיה הכלי באמצעותו נוכל לעבד את התהליכים הרגשיים של הנערים והנערות. קהל יעד: כ-15 תלמידי כיתות י'- יב'. פרופיל התלמידים: התלמידים שנבחרו לקבוצה הם התלמידים/ות היותר מנותקים שהחיבור הלימודי שלהם חלש והלמידה הקלאסית לא מאפשרת להם ביטוי. מטרות: •פיתוח תחושת מסוגלות ושיפור הדימוי העצמי. •יצירת קרקע המזמנת התמודדות עומק עם אתגרים אישיים. •רכישת מיומנויות חיים ופיתוח היכולות העצמאיות של התלמיד באמצעות השטח. •עידוד לאחריות קבוצתית והסתכלות חברתית. •יצירת חיבור לבית הספר וחיזוק תחושת השייכות של התלמידים. מהלך: קבוצה תהליכית המשלבת בין מפגשים בתחום בית הספר לבין גיחות, טיולים ויציאה לשטח. התהליך הקבוצתי הינו תהליך הדרגתי. נעבוד יחד עם התלמידים על ערכים ויעדים שונים בהתאם לבשלות הקבוצה. (חברות , התמדה, אתגר,בחירה עצמאות ואחריות.) מפגשים בתחום בית הספר: המפגשים יתקיימו על בסיס שבועי ויעסקו בתיאום ציפיות, גיבוש קבוצה, עיבוד תהליכיים ריגשיים וקבוצתיים, הקניית ידע מתחום השטח . תוכן המפגשים: תכני שדאות (בישול שטח, הדלקת מדורות, ניווטים, בניית מחסה, קשרים, הישרדות ועוד...) תכנים בין אישיים: תיאום ציפיות, שיחות קבוצה ומשוב, עיבוד , תכנון ובחירה של הדרך המשותפת. תכנים אישיים: הצפה ועיבוד של נקודות החוזק של התלמידים, עבודה על אתגר אישי, פיתוח העצמי ביחס לקבוצה. מפגשים חוץ בית ספריים: קיום של שבעה מפגשים חוץ ספריים: אחת לחודש נקיים פעילות שטח מחוץ לבית הספר. פעילויות השטח יובנו ברצף של סרגל מאמצים. (טיולי יום, טיולי לילה, מסע ניווטים, טיולים דו יומיים, טיולי אתגר- סנפלינג, אופניים) מסע מסכם: הקבוצה תצא למסע מסכם של כמה ימים בשטח.
שם בית הספר |
יישוב |
---|---|
תיכון ז'קלין כהנוב | בת ים |
התלמידים שלנו בגילאי 15-18. כולם הגיעו לבית הספר לאחר שהונשרו ממסגרות חינוך שונות. קבוצת התלמידים הינה הטרוגנית מאוד ומתאפיינת בשונות של קשיים לימודיים, כלכליים, ריגשים-התנהגותיים וחברתיים. הרקע הסוציו-אקונומי של משפחות התלמידים הוא נמוך. תלמידנו נתרמים מלמידה מחוץ לכיתה, וחוויות מעשיות מהוות למידה משמעותית עבורם. תלמידנו מתמודדים עם קשיים של מוטיבציה נמוכה, ובוחנים את עצמם במדד ההשתלבות בחברה (דבר שלא פעם מייצר תסכול עמוק). זאת לצד העובדה שעליהם לעמוד גם באתגרים הניצבים בפני כל נער/ה מתבגר/ת בתיכון (בחינות בגרות, גיוס לצבא).
הצלחת הפרויקט תיבחן במידת העומק של התהליכים האישיים והקבוצתיים שיעברו התלמידים לאורך השנה. מטרת הקבוצה היא להצליח לחזק את תחושת השייכות, רמת הבטחון ויכולת ההתמודדות האישית והבין אישית של כל אחד מהמשתתפים. הקבוצה הנה מנוף לחיים ועל כן הצלחתה תמדד במידת היכולת של התלמיד לתרגם את הערכים והתובנות האישיות אותן רכש בקבוצה אל מסגרת בית הספר ובמסגרות נוספות בחייו מדדי הצלחה: מידת התמדה בפעילויות השונות של הפרויקט עד סיומו. מידת יעילות הפרויקט בשיפור הנוכחות והשייכות של התלמיד לבית הספר הצבת אתגר אישי לכל תלמיד תוך הקפדה על משוב והתקדמות כל תלמיד יוכל להמשיג את האיכויות האישיות שלו מידת הלכידות הקבוצתית בתום התהליך- מה מידת השייכות של כל אחד מהתלמידים, עד כמה התלמיד לוקח אחריות על היבטים שונים בקבוצה, שיפור ברמת השיח מתחילת התהליך. שיפור בסרגל מאמצים בתחום מיומנויות השטח- ניווט, הדלקת מדורה, בישול שטח, בניית מחסה, התמודדות עם מסלולים ארוכים. מעורבות הקבוצה בהובלת טיולים ואירועים בית ספריים. מידת ההצלחה של הצוות החינוכי- טיפולי ביצירת פתיחות להתמודדות עם יציאה מאזור הנוחות של התלמיד
לשמחתנו בית הספר שלנו הוא קרקע פורייה ליוזמות חינוכיות. המערכת וההנהלה מקדמים את היוזמה ומבחינה זו הדרך להצלחה סלולה. הדבר לו אנחנו זקוקות על מנת להפוך את החלום למציאות הוא גיוס משאבים לפעילויות השוטפות, לטיולים ולליווי המקצועי והטיפולי של הקבוצה. הפרויקט כרוך בעלויות רבות הנלוות להוצאת טיולי שטח (הסעות, אבטחה, הדרכה, אוכל, ציוד). בנוסף,על מנת לייצר פרויקט איכותי אנחנו רוצות להסתייע באנשי טיפול ובאנשי שטח ולקבל ליווי מקצועי עבור המורים המובילים את הקבוצה ועבור התלמידים עצמם. לצערנו לתלמידים שלנו אין יכולת כלכלית לרכוש ציוד טיולים אנחנו מחפשות עזרה בהשגת ציוד עבור הקבוצה. גם ציוד טיולים לתלמידים שידם אינה משגת וגם ציוד מחנאות כללי לפעילות השוטפת. חשוב לציין כי הארגון וההדרכה של הקבוצה נעשית על ידי צוות המורים.
ציוד / שירות נדרש | כמות | עלות יחידה (כולל מע"מ) | עלות כוללת (כולל מע"מ) |
---|---|---|---|
שק שינה
כמות: 15
עלות יחידה: 196.56 ₪ |
15 | 196.00₪ | 2,948.40₪ |
תרמילי גב 65 ל'
כמות: 15
עלות יחידה: 140.99 ₪ |
15 | 140.00₪ | 2,114.85₪ |
עלות סליקת אשראי 3%
כמות: 1
עלות יחידה: 152 ₪ |
1 | 152.00₪ | 152.00₪ |
תקורה תפעולית 5%
כמות: 1
עלות יחידה: 252 ₪ |
1 | 252.00₪ | 252.00₪ |
טבלת משאבים | סך הכל: 5,467.25 ₪ |
אין תורמים לעת עתה, היה הראשון!
מאמינה מאוד בדרך שאתן מציעות – עלו והצליחו!
רעיון מקסים!
פרויקט מעניין וחשוב. כל הכבוד!
פרויקט פורץ דרך, בטוחה שבשילוב ידיים תצליחו
מאמינה בדרככם! פרויקט חשוב! בהצלחה 🙂
יעל ותימור, נפלא לשמוע על היוזמה והיצירתיות שלכן. מאחלת לכן בהצלחה ואשמח לשמוע על התקדמות הפרוייקט
בהצלחה!
יעל ותימור המגניבות המון בהצלחה!!! פרוייקט יפה 🙂
כל הכבוד! אל תפסיקו לחלום ובהצלחה לתלמידים ולכן!
פרויקט מהמם. בהצלחה ענקית!