מהותו של הפרויקט כוללת הקמת מעבדה בבית הספר, הראשונה בכל רשת ברנקו וייס. לפני כשנתיים התבקשתי ע"י מנהל בית הספר לשמש מורה למדעים, מקצוע אשר לא היה אהוב על כלל התלמידים (בלשון המעטה). כדי לעורר עניין בנושא החלטתי למחוק את כל מערכי השיעור הישנים ולבנות חדשים במקומם. המערכים החדשים כללו הרבה אמצעים ויזואליים כגון סרטונים ותמונות, וגולת הכותרת הייתה - ניסויים מדעיים. ניסויים מעין אלו לא נעשו מעולם ברשת ברנקו וייס, וכשהם יצאו לדרך הם נשאו הצלחה רבה. ניסויים אלו עוררו עניין רב בקרב התלמידים, הניסויים תועדו על ידם בטלפונים הסלולארים והם ציפו לשיעורי ניסוי בכל מפגש מחדש. כפועל יוצא מזה התלמידים זכרו את חומר הלימוד, התעניינו בו, שאלו שאלות והצליחו בבחינות. בשלב מסויים הגענו למבוי סתום. לא ניתן להמשיך ולערוך ניסויים ללא מעבדה וציוד מתאים (כפי שניתן לראות בסרטון - הניסויים בוצעו בחצר בית הספר ובעזרת כוסות שתייה וקיסמים). הצלחתו של פרוייקט זה תאפשר הקמת מעבדה, המשך הניסויים והרחבת הידע ואפקיהם הכלליים של התלמידים. עוד אציין כי במשך השנתיים האחרונות תלמידים פנו אליי מספר פעמים בבקשה להקמת מעבדה לשיעורי המדעים. הדבר מפתיע מאוד ומראה כי אכפת להם מאוד מהנושא, פרמטר נדיר בקרב אוכלוסיית בית הספר.
שם בית הספר |
יישוב |
---|---|
ברנקו וייס מרום גליל | מירון |
התלמידים המיועדים להשתתף בפרויקט הנם תלמידי כיתות י'-י"ב בגילאי 15-18. אוכלוסיית בית הספר מגוונת מאוד, ישנם בני מושבים וכאלו שהגיעו מעיר, דתיים וחילוניים, יהודים ונוצרים. כמו בני נוער רבים, תלמידנו אוהבים את מוצרי הגאדג'טים והמרשתת שהטכנולוגיה מציעה - אך הטכנולוגיה עצמה לא מעניית אותם, רק התוצר שלה. רבים מהם מגיעים ממציאות יום יומית לא פשוטה, משפחות קשות יום, תיקים פליליים, עצבים רופפים, אלימות וכו'.. לכל תלמיד הלומד בבית ספרנו יש סיבה שבגינה הוא נמצא בו. המציאות הסובבת אותם היא האתגר המרכזי, לנסות ולהתגבר עליה ולהצליח לסיים תיכון בצורה נורמטיבית (לעיתים עם תעודת בגרות) היא משימה לא פשוטה, אך בהחלט אפשרית.
עצם הקמת המעבדה תחשב להצלחה - זו תהייה המעבדה הראשונה בכל רשת 'ברנקו וייס' (המונה כ-20 בתי ספר). כמו כן, התעניינות של התלמידים בנושא המדעים, צבירת הידע שלהם, הרחבת האופקים והשמחה מעצם קיום השיעור - כך נראית הצלחה. את ההצלחה בטווח הקצר ניתן יהיה למדוד במספר דרכים. כאשר תלמידים ייצפו לשיעור, ישאלו מתי יתקיים ניסוי המעבדה הבא, יצליחו בבחינות, יוציאו סלולארי כדי לתעד רגעים בשיעור... את ההצלחה בטווח הארוך ניתן יהיה למדוד בעזרת שינוי ביצר ההתעניינות של התלמידים, הרצון לחקור נושאים בצורה טובה ונכונה והצלחה בחקירת הנושא.
רכישת ציוד לעריכת ניסויים ולהגנה. מבחנות, מיקרוסקופ, חומרים כימיים, כפפות, כפיות וגזיות, שלטים וכו'
ציוד / שירות נדרש | כמות | עלות יחידה (כולל מע"מ) | עלות כוללת (כולל מע"מ) |
---|---|---|---|
מד-טמפרטורה אקדח אינפרא אדום
כמות: 1
עלות יחידה: 346.79 ₪ |
1 | 346.00₪ | 346.79₪ |
כפפות ניאופרן
כמות: 10
עלות יחידה: 24.34 ₪ |
10 | 24.00₪ | 243.40₪ |
מיקרוסקופ חד עיני 3 הגדלות X400 תוצרת איטליה
כמות: 1
עלות יחידה: 1272.96 ₪ |
1 | 1,272.00₪ | 1,272.96₪ |
נישמיות
כמות: 20
עלות יחידה: 3.39 ₪ |
20 | 3.00₪ | 67.80₪ |
צלחות פטרי 60ממ
כמות: 10
עלות יחידה: 5.38 ₪ |
10 | 5.00₪ | 53.80₪ |
צלחות פטרי 90 ממ
כמות: 10
עלות יחידה: 6.44 ₪ |
10 | 6.00₪ | 64.40₪ |
כוהליה 150 מל
כמות: 2
עלות יחידה: 14.51 ₪ |
2 | 14.00₪ | 29.02₪ |
משפך זכוכית 75 מ"מ
כמות: 2
עלות יחידה: 9.13 ₪ |
2 | 9.00₪ | 18.26₪ |
מבחנת זכוכית 20/150 - 125 יחידות
כמות: 1
עלות יחידה: 93.95 ₪ |
1 | 93.00₪ | 93.95₪ |
מקל בחישה קצר עם כפית
כמות: 3
עלות יחידה: 4.33 ₪ |
3 | 4.00₪ | 12.99₪ |
גליל נייר MN 1.0-11 PH אוניברסלי
כמות: 1
עלות יחידה: 50.19 ₪ |
1 | 50.00₪ | 50.19₪ |
גלובוס בעברית מואר
כמות: 1
עלות יחידה: 669.24 ₪ |
1 | 669.00₪ | 669.24₪ |
מערכת השמש דגם פעיל
כמות: 1
עלות יחידה: 228.15 ₪ |
1 | 228.00₪ | 228.15₪ |
בקבוק רתיחה 1,000 מ
כמות: 5
עלות יחידה: 26.68 ₪ |
5 | 26.00₪ | 133.40₪ |
מעשן מכני
כמות: 1
עלות יחידה: 222.30 ₪ |
1 | 222.00₪ | 222.30₪ |
עלות סליקת אשראי 3%
כמות: 1
עלות יחידה: 103 ₪ |
1 | 103.00₪ | 103.00₪ |
תקורה תפעולית 5%
כמות: 1
עלות יחידה: 175 ₪ |
1 | 175.00₪ | 175.00₪ |
להצגת טבלאת המשאבים המלאה - לחץ כאן ▾לצמצום טבלאת המשאבים המלאה - לחץ כאן ▾ | |||
טבלת משאבים | סך הכל: 3,784.65 ₪ |
אין תורמים לעת עתה, היה הראשון!
בתור ביולוג, הרעיון מבורך. אני עובד בחברה לציוד מדעי וכימיקלים. אשמח לעזור בהשוואת מחירים ואף בהורדת מחירים היכן שניתן.
great project !