פרויקט ייחודי המפגיש בין עולם הספר הכתוב לבין עולם הדמיון תוך שמיעה וקריאת הסיפור בו זמנית.
הפרויקט שלי נוצר כדי לסייע לאותם תלמידים המתקשים לקרוא בכיתתי -ליהנות מחוויית הקריאה כמו שאר התלמידים
בכיתה ג' התלמידים נדרשים לקרוא היטב ספרים בעלי עלילה, לכתוב המלצות ולענות על טקסטים ארוכים. פרויקט זה נועד לסייע לאותם תלמידים המתקשים לקרוא -ליהנות מחוויית הקריאה כמו שאר התלמידים. הקריאה בליווי השמיעה תסייע לפתח את התלמידים כלומדים עצמאיים הנהנים מהדרך וחווים הצלחה. התסכול והשקעת האנרגיה הרבים בפענוח המילים ינווטו להנאה ולמידה תוך כדי שחרור מתחים מיותרים. אני רואה בפרויקט זה כאבן דרך להצלחה, למתן שיוויון הזדמנויות גם לתלמידים שמתחילים מנקודת פתיחה נמוכה ביחס לתלמידים במרכז. התלמידים ירכשו טוב יותר את השפה ויחשפו ליצירות ויוצרים שונים ויעשירו את עולמם. בפרויקט זה אני רואה מתחם/ אזור מזמין המאפשר לתלמידים לגשת באופן עצמאי ולהאזין לספרי קריאה בזמן שהם אוחזים בספר וקוראים במקביל. אני מדמיינת את התלמידים קוראים שם בכל בוקר במשך 20 דקות ובנוסף פעמיים בשבוע בזמן שיעורי שפה. המקום יהיה זמין גם בהפסקות לכל תלמיד.
פרויקט זה חשוב לכל תלמיד אשר מתקשה בקריאה ומתבייש בכך.
שם בית הספר |
יישוב |
---|---|
סאסא-נוף הרים | סאסא |
התלמידים בבית הספר היסודי אשר לא רכשו עדיין את השפה כמו שצריך, הם משולבים בכיתה רגילה ולחלקם עברית היא השפה השנייה שלהם. ישנם תלמידים המאובחנים כבעלי דיסלקציה, לקויות למידה ובעיות קשב וריכוז. התלמידים אוהבים לשמוע סיפורים, לראות סרטים וללמוד מתוך סקרנות. האתגרים הגדולים שהם ניצבים מולם זה היכולת לקרוא ולהבין כמו שאר קבוצת השווים. להצליח להרגיש טוב עם עצמם, להאמין ביכולותיהם ולחוות הצלחות אמיתיות.
בבית ספרנו לומדים תלמידים מרמות סוציו-אקונומיות שונות, מתרבויות רבות- צ'רקסים, מוסלמים, נוצרים, דתיים, חילוניים, קיבוצניקים, מושבניקים ומכפרים שבסביבה. כיתתי מונה 21 תלמידים שמתוכם 10 תלמידים מקבלים עזרה לימודית.
הפרויקט מיועד לתלמידים שעדיין לא רכשו את הקריאה ואלו שעדיין מתקשים בקריאה ורוצים ליהנות מחוויית הקריאה.
הצלחת הפרויקט תתבטא במספר פרמטרים: תלמידים רבים יקחו חלק ויאזינו לספרים מיוזמתם, שיפור באוצר המילים, שיפור ברמת הקריאה ומכך גם ינבע שיפור בהבנת הנקרא.
השאיפה היא שתלמידים משכבות נוספות יצטרפו לפרויקט וגם תלמידי כיתות חינוך מיוחד. בטווח הקצר הצלחת הפרויקט תביא לאקלים חברתי טוב יותר, ליצירת אווירת למידה ומוטיבציה אצל התלמידים המתקשים. לטווח הארוך, פרויקט זה יפתח לומד עצמאי, תלמיד אשר משפר ומשתפר בכל יום ומרגיש טוב יותר עם עצמו. תלמיד בעל ביטחון עצמי ואמונה ביכולותיו.
על מנת להגשים פרויקט זה נדרשים הדברים הבאים: טאבלטים או מחשבים ניידים , ציוד ישיבה נוח, התחברות לספרי אודיו.
ציוד / שירות נדרש | כמות | עלות יחידה (כולל מע"מ) | עלות כוללת (כולל מע"מ) |
---|---|---|---|
טאבלטים ASUS/Z30
כמות: 9
עלות יחידה: 865 ₪ |
9 | 865.00₪ | 7,785.00₪ |
יוגיפוף פרמידה תוצרת מילגה
כמות: 5
עלות יחידה: 296 ₪ |
5 | 296.00₪ | 1,480.00₪ |
משלוח פופים
כמות: 1
עלות יחידה: 275 ₪ |
1 | 275.00₪ | 275.00₪ |
סליקת אשראי | 2.925% | 279.05₪ | |
טבלת משאבים | סך הכל: 9,819.05 ₪ |
אין תורמים לעת עתה, היה הראשון!
רונית, כל הכבוד!!! משפחת מרוז
תכנית נפלאה ויוזמה ברוכה של רונית
רונית מדהימה! מורה משיכמה ומעלה!
שיהיה המון הצלחה בפרויקט, הילדים ללא ספק זכו בך!
כל הכבוד רונית!!
את אחת ויחידה!
מקוה מאוד שהיוזמה תצא לדרך!